Zielone placuszki z dzikim łososiem

zielone placuszki

Każdy z nas ma takie dni, kiedy po prostu nie mamy pomysłu na zdrowy, pełen witamin i składników odżywczych obiad. Tak naprawdę nie trzeba wiele, aby nasz codzienny posiłek był wyjątkowy – wystarczy trochę wyobraźni i (wbrew pozorom) niekoniecznie sporo czasu.

Dziś podrzucam Wam pomysł właśnie na takie dni… i nie tylko! Zielone placuszki z dzikim łososiem stanowią pełnowartościowy posiłek – są źródłem białka, kwasów omega-3, a dodatkowo – szpinak i jarmuż (jedne z najzdrowszych warzyw) dostarczają ogromnej dawki witamin i składników mineralnych. Spróbujcie sami!

Składniki (na ok. 6 placuszków)

  • ok. 170 g mrożonego szpinaku
  • ok. 170 g mrożonego jarmużu
  • 100 g dzikiego łososia
  • 3 jajka
  • ok. 3 łyżek mąki żytniej
  • ok. łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół cebuli
  • ząbek czosnku
  • szczypiorek
  • sól himalajska, pieprz
  • oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:

zielone placuszki

Szpinak i jarmuż odsączamy z wody i wrzucamy do miski. Dodajemy drobno pokrojoną cebulę, wyciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekany szczypiorek i mieszamy ze sobą.

Następnie rwiemy łososia na mniejsze kawałki i wrzucamy do miski. Dodajemy rozbełtane jajka i ponownie mieszamy całość. Potem stopniowo, mieszając, dodajemy żytniej mąki oraz proszku do pieczenia. Przyprawiamy do smaku i dokładnie mieszamy. Ciasto powinno mieć gęstą i lepką konsystencję.

Przygotowaną masę nakładamy na rozgrzaną patelnię z oliwą z oliwek (najlepiej łyżką), lekko spłaszczamy i smażymy z obu stron do momentu ich zarumienienia.

zielone placuszki

Placuszki najlepiej smakują tuż po upieczeniu. Świetnie komponują się z ćwiartkami pomidora lub jogurtem naturalnym. Polecam również podawać z frytkami z batatów 🙂

Może Ci się również spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *