Odżywianie przy wzmożonym wysiłku umysłowym

wysiłek umysłowy

Każdy z nas ma w swoim życiu takie dni, kiedy konieczne jest wykonywanie pracy umysłowej na najwyższych obrotach.Nie jest to proste, kiedy przytłacza nas mnogość czynności do wykonania, a czas mija zdecydowanie szybciej niż zwykle.

Dlatego też, niezwykle ważne jest w tym czasie zadbanie o nasze odżywianie – to ono decyduje o kondycji organizmu, naszej wydajności umysłowej i możliwościach. Dostarczając odpowiednich składników możemy wspomóc nasz organizm, a tym samym zapewnić mu jak najlepsze warunki do pracy. W połączeniu z kilkoma „drobiazgami” i czynnościami, które nie są czasochłonne i trudne, możemy pracować zdecydowanie lepiej.

Dziś przygotowałam dla Was listę moich sposobów oraz produktów, które sprawdzają się znakomicie – przekonajcie się sami!

  • Codziennie piję wodę z cytryną na czczo – dostarcza energii od samego rana! Więcej na ten temat tutaj.
  • Zawsze przygotowuję solidne, pełnowartościowe śniadanie, które jest podstawą – najczęściej jest ono na bazie mleka (owsianka, kasza jaglana, pęczak (przepis tutaj), placuszki bananowe (przepis tutaj)).

odżywianie

  • Przygotowując śniadanie gotuję wodę na zieloną herbatę – to dzięki niej zdecydowanie rzadziej piję kawę i nie czuję się senna (więcej na temat zielonej herbaty tutaj). Pamiętajcie o krótkim czasie jej zaparzania – wtedy ma ona działanie pobudzające!
  • Pamiętam o każdym posiłku w ciągu dnia (!) – warto oderwać się od nauki chociażby na 15 min i przygotować zdrowy posiłek, który zapewni nam energię, niż nie jeść wcale bo „nie ma na to czasu”…
  • W ciągu dnia uzupełniam na bieżąco płyny, najczęściej w formie ziołowych herbatek, które nie tylko świetnie smakują, ale wspomagają nasz organizm w prawidłowym funkcjonowaniu – polecam: koper włoski, morwę białą, czystek (więcej tutaj), ostropest plamisty, skrzyp, dziurawiec; wieczorem na dobry sen: rumianek, melisę.

odżywianie

  • W tym czasie, kiedy mój umysł ma masę zadań do wykonania pamiętam o orzechach jako przekąsce (zresztą mojej ulubionej) – poprawiają one pamięć oraz wspomagają pracę mózgu, i nie tylko (więcej tutaj).

odżywianie

  • Staram się wzbogacić dietę w magnez, który jest odpowiedzialny za funkcjonowanie układu nerwowego – jego niedobór może skutkować zmęczeniem i osłabieniem organizmu. Produkty bogate w magnez, które wplatam w moje codzienne menu: zielone warzywa liściaste (np. szpinak), migdały, orzechy laskowe, nerkowca; pestki dyni, owoce – jabłka, banany; gorzka czekolada. Niestety, kawa wypłukuje magnez, dlatego piję ją sporadycznie, kiedy mam na nią naprawdę ochotę.
  • W moim zamrażalniku zawsze znajdziecie warzywa – są niedrogie, dostępne przez cały rok oraz stanowią źródło wielu witamin, szczególnie tak potrzebnych w tym czasie. Doskonale nadają się do wielu posiłków – ja najczęściej używam ich do obiadu wraz z ryżem, oraz jako dodatek do koktajli – szpinak jest moim ulubieńcem.

odżywianie

  • Kiedy muszę pracować na pełnych obrotach wspomagam się suplementacją – zażywam magnez oraz lecytynę sojową i odczuwam zdecydowaną różnicę. Zauważyłam, że moja wydajność umysłowa zwiększyła się, a cały dzień nauki może być bardzo efektywny, dodatkowo bez uczucia zmęczenia.
  • Ogromną rolę w naszych możliwościach odgrywa sen – pozwala nam na regenerację i odpoczynek, które warunkują naszą sprawność kolejnego dnia. Zawsze dbam w tym czasie o to, aby zakończyć naukę nie za późno i przeznaczyć 7-8h na sen. Lepiej porządnie się wyspać i ogarniać od rana, niż późnym wieczorem, kiedy zmęczenie zaczyna dawać się we znaki. Ważne, aby uczyć się efektywnie!
  • Kiedy wieczorem przychodzi zasłużony odpoczynek, staram się porządnie zadbać o siebie. Ostatnio zaczęłam używać naturalnych kosmetyków do pielęgnacji i widzę zdecydowaną poprawę w kondycji mojej skóry. Gorąco polecam Wam książkę Cho Charlotte – „Sekrety urody Koreanek. Elementarz pielęgnacji”, od której wszystko się zaczęło. Dzięki Cho wieczorna, jak i poranna pielęgnacja sprawia mi ogromną radość. Wieczorem pamiętam o natłuszczeniu skóry balsamem lub olejkiem do ciała –  dzięki temu budząc się rano moja skóra jest jędrna, odżywiona i pełna blasku.
  • Codziennie używam kropli do oczu – świetnie nawilżają i „odświeżają” zmęczone od czytania oczy. Polecam Wam krople Systane Ultra UD, które przynoszą ulgę w pieczeniu i podrażnieniu wywołanego suchością oka, a dodatkowo tworzą na powierzchni oka ochronną warstwę.

Owocnej nauki! 🙂

Może Ci się również spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *