SERNIK

sernik

Delikatny, lekki, puszysty – jak chmurka! Sernik idealny na każdą okazję, prosty w przygotowaniu i niejednokrotnie sprawdzony. To chyba moje ulubione ciasto – uwielbiam w nim ten smak twarogu i niezwykłą lekkość…

Jeżeli macie ochotę na zdrowe słodkości – to zdecydowanie propozycja dla Was!

Sernik jest niezwykle lekki, zdrowy (bez dodatku masła i z niewielką ilością ksylitolu) i banalnie prosty w przygotowaniu!

Ponadto jest to jedno z najbardziej wartościowych i lekkich ciast – znajdziecie w nim bowiem pełnowartościowe białko, a co więcej taki jeden kawałek to zaledwie 112 kcal!

Dajcie znać w komentarzach jak Wam smakuje 🙂

sernik

Składniki (blacha o średnicy 25 cm – 12 porcji):

  • 500 g twarogu półtłustego
  • 400 g jogurtu naturalnego
  • 4 jaja kurze
  • 7 łyżek ksylitolu
  • 70 g mąki ziemniaczanej
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • szczypta soli
  • odrobina masła (do natłuszczenia blachy)

Sposób przygotowania:

  1. Żółtka oddzielić od białek.
  2. Do żółtek dodać ksylitol, zmiksować blenderem lub w thermomixie (sprawdza się idealnie!).
  3. Następnie dodać twaróg i jogurt, zmiksować na gładką masę.
  4. Do przygotowanej masy dodać mąkę ziemniaczaną i aromat, wymieszać.
  5. Białka ubić ma sztywno z solą, wymieszać z masą sernikową.
  6. Spód blachy z tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, a boki delikatnie natłuścić masłem.
  7. Masę przelać równomiernie do tortownicy, piec w piekarniku nagrzanym do 180°C z termoobiegiem przez ok. 40 minut.
  8. Nie wyciągać ciasta od razu z piekarnika – pozostawić w wyłączonym piekarniku na czas ok. 15-20 min.
sernik

Wartość odżywcza (1 porcja = 1 z 12 kawałków):

Wartość energetyczna 111,9 kcal
Tłuszcz 3,8 g
Węglowodany 14,8 g
Białko 10,6 g

 

sernik

Może Ci się również spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.