CYNAMON w codziennej diecie

cynamon

W zimie, kiedy trzyma siarczysty mróz, brakuje słońca, a patogeny czyhają wszędzie, warto zadbać o odpowiednią, zbilansowaną „zimową” dietę. Nie bez powodu zajmiemy się dziś cynamonem, który powinien zajmować czołowe miejsce w naszym codziennym menu, nie tylko w okresie zimowym…


Dlaczego właściwie CYNAMON?

  • jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy
  • obniża poziom glukozy we krwi
  • pobudza naszą przemianę materii
  • działa antywirusowo i przeciwbakteryjnie, hamuje rozwój patogenów, zatem jest bardzo wskazany przy przeziębieniach i osłabieniu organizmu
  • poprawia krążenie krwi, rozgrzewa nasz organizm od środka
  • dodatkowo, obniża poziom „złego” cholesterolu (LDL)
  • stanowi świetny dodatek do przekąsek, deserów, zup, a nawet mięs, nadając im niepowtarzalny smak
  • korzystnie wpływa na higienę jamy ustnej
  • ma charakterystyczny, korzenny aromat, dzięki czemu jest niezastąpionym dodatkiem wypieków

W moim codziennym menu łyżeczka cynamonu zagościła na stałe. Zazwyczaj dodaję go do przekąsek, wypieków, porannej owsianki, a także kawy. Uwielbiam go za smak, aromat, a przede wszystkim za to, jakie korzyści niesie ze sobą jego spożycie. Moje ulubione drugie śniadanie lub popołudniowy deser wraz z „małą czarną” – jogurt naturalny, mieszanka orzechów, daktyle/morwa biała, cynamon, szczypta imbiru, odrobina oleju (lniany/kokosowy), nasiona chia… Pełnowartościowa przekąska gotowa!

Przekonajcie się sami jaką moc ma w sobie cynamon! 🙂

Może Ci się również spodobać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *